städa, städa..och sminka?

åh, tony har fått "städmani" och nu går han runt och flyttar på allt och inget. Så jag satte mig här ännu en gång och försöker smita ifrån att bli städmanierad!  Det där har han startat själv, och får avsluta själv.. så snäll flickvän är jag.

älskling städar..

älskling in action..

s

Nu lite skönhetstips som jag lovade er i förra inlägget. Ni tror säkert att jag ska säga vatten och sömn, men nej. Visst det hjälper som tusan, att ha slutat röka hjälper ännu mera. Så ja, jag uppmanar er till det också. Men det skönhetstipset jag vill dela med mig av idag är faktiskt inte bara 1, utan några stycken olika. Bara för att det är första dagen för den här bloggen och jag vill få er att gilla den.. så..

Tips nummer ett. Babor. Jag har en väldigt känslig och problematisk hy, och det finns det säkert flera utav er där ute som också har? Jag har testar såååå mycket. Men vissa saker gör det bara värre, och vissa saker gör ingen skillnad. Jag har varit hos en hudläkare på vårdcentralen, väntade på tiden i 3 månader och när jag kom dit pratade han med mig i högst 2 minuter. Jag svarade förvirrat ja eller nej. Han gav mig en gel som hette duac? Den förnyar huden/cellerna väldigt fort, och skapar på så sätt en ny fräsch yta. Skit bra tänkte jag, men icke sa nicke. Första dagarna sved det som satan, och ansiktet flammade upp i rött? stopplyse.se.. Jag hoppade över varranan kväll, och tillslut fungerade gelen. Jag önskade mig en laserbehandling i julklapp, men fick inte det. Mor min hade pratat med dem uppe i stockholm, på kliniken som utför laserbehandlingarna. Han avrådde det direkt eftersom att min hy var ung och inte alls så pass dålig att den skulle behöva laserbehandlingar. Däremot rekomenderade han ett kit ifrån Babor. Som inte förnyar huden lika snabbt som Duac, (vilket tydligen är jätte dåligt för huden!?) kitet från Babor ger också ett långvarit resultat, och är helt okej för känslig hy. Nu har jag använt detta kit i snart 1 månad, och jag älskar det. Rengöringen rengör verkligen på djupet och återställer ph-balansen, den ger din hy även ett fint lyster, efter det en dag eller natt creme som verkligen hjälper till att förebygga och skydda huden under dagen/natten. Så ett tips för er som känner igen er i min hudtyp, satsa på Babor. Dock kan priset svida lite, då det ligger över 2000 kr. Men det är en utmärkt present eller julklapp :)

Tips nummer två, mineral smink. I LOVE IT! Id make-upen är underbar. Den täcker aldeles lagom, och du kan använda det på så många olika sätt och vis. Jag blandar oftast två olika nyanser utav foundationen för att få fram rätt färg, där efter lägger jag på lite Warmth all-over face colors på kindben, tinningar, panna, näsan och hakan, för att få ett solkysst resultat. Också för att framhäva formen i ansiktet så jag slipper se platt ut. ;) Efter det sveper jag på mineral veil som får allt att sitta på plats och ger mig en matt yta med fin lyster. id make-up ligger på 400:- per burk, men är verkligen värt varenda öre..

Tips nummer tre. Dior eyeshow, en cremeögonskugga som gör underverk! Jag tog tyvärr inga bilder på denna sminkning men den blev väldigt cool och metallisk. Jag använde mig först utav en svart ögonskugga från bodyshop, som jag markerade på hela ögonlocket, sedan suddade jag den upp&ut, när jag suddat den lagom mjuk och jämn la jag på en svart eyeliner längst fransraden, efter det använde jag mig av dior eyeshow skuggan, i färgen guld/beige, som jag la i ögonvrån och suddade ut mot mitten av locket. Som förstorade ögat på ett snyggt men kaxigt sätt. Sedan la jag lite av den svarta ögonskuggan på undre fransraden, för att inte få en för stark inramning. Därefter la jag svart kajal innuti ögat både uppe och nere, för att få ögat ännu mera intensivt. Sist penslade jag på mascara, en svart tjock mascara ifrån yves saint laurents "luxourius". Jag arbetade den noga ifrån rötterna ända ut. Efter det har du en definitivt grym sminkning :)

Tips nummer fyra. Victor & Rolf "flowerbomb" parfume extreme. Jag får inte nog. Finns inga ord för denna doft.

vr id babor

a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0